خانه مقالات سئو اینگونه برای وبسایت یا وبلاگتان محتوا تولید کنید (اصل کلیدی سئو)
خانه مقالات سئو اینگونه برای وبسایت یا وبلاگتان محتوا تولید کنید (اصل کلیدی سئو)

پر بحث‌ترین

صفحه اختصاصی حل مشکلات بازی Rage 2

بازی Rage 2 امروز عرضه شد و کاربران می‌توانند با دانلود یا خرید این بازی به اجرای این گیم هیجان انگیز بپردازند....

بررسی تخصصی گلکسی نوت۹ سامسونگ

کمپانی سامسونگ در ۱۸ مرداد ماه مطابق انتظار از اسمارتفون پرچمدار گلکسی نوت ۹ پرده برداشت. گوشی که از نظر طراحی تفاوت آنچنانی با...

مدیرعامل جی‌ال‌ایکس: گوشی ایرانی شاهین برتر از آیفون ۱۰ است!

حمید سعیدی (مدیرعامل شرکت تولید موبایل ایرانی جی‌ال‌ایکس) درباره رویکرد جی‌ال‌ایکس با ورود گوشی‌های هوشمند گفت: با توجه به فروش بالای تلفن‌های میان‌رده و...

تشخیص پنالتی شدن سایت در گوگل + ابزار آنلاین بررسی پنالتی

اگر کار وبمستری کرده باشید، مطمئنا با واژه‌ای کابوس باری به نام پنالتی در حوزه وب نیز آشنایی دارید. البته همه ما از کودکی...

Apple iPhone Xs Max

اطلاعات فنی و قیمت گوشی هوشمند اپل آیفون ۱۰ اس مکس – Apple iPhone Xs Max ویژگی‌ها / نام گوشی اپل آیفون ۱۰ اس مکس – Apple...

سخت‌افزار

AMD در فصل چهارم 2019 با رشد 22.6 درصدی در فروش GPU مواجه شد

موسسه تحقیقاتی Jon Peddyie Research (JPR) جدیدترین گزارش خود درباره وضعیت بازار پردازنده‌های گرافیکی / GPU را منتشر کرده است و خبر...

هلیو P95 با ساپورت دوربین 64 مگاپیکسلی و هوش مصنوعی قوی‌تر رونمایی شد

گوشی‌های هوشمند میان‌رده فعلی با سرعت هرچه تمام‌تر به سوی استفاده از حسگر دوربین 64 مگاپیکسلی در دوربین‌های خود حرکت می‌کنند و...

Kirin 820 5G مبتنی بر فرآیند 6 نانومتری در 24 فوریه معرفی می‌شود

غول تکنولوژی چین یعنی هواوی، اخیراً اعلام کرد که اعضای جدید سری تراشه‌های Kirin به زودی رونمایی خواهند شد. طبق گمانه‌زنی‌ها، این...

مودم Snapdragon X60 5G کوالکام رونمایی شد؛ مودمی سریع و انعطاف‌پذیر

کوالکام / Qualcomm روز سه‌شنبه مودم 5G نسل سوم خود را برای دستگاه‌های تلفن همراه با عنوان کامل Snapdragon X60 5G Modem-RF...

اسنپدراگون 865 پلاس با مودم یکپارچه 5G در فصل سوم 2020 معرفی می‌شود

بعد از معرفی اسنپدراگون 865 در اواخر سال گذشته میلادی، می‌توانیم کاملاً حدس بزنیم که مردم فکر می‌کنند که آیا کوالکام نسخه...

خودرو

گالری تصاویر سدان جدید ایران خودرو (K132)

ایران خودرو امروز در حضور رییس جمهور و البته به طور غیر رسمی از خودرویی با عنوان و یا بهتر بگوییم کد...

بیل گیتس: بزرگترین مشکل خودروهای برقی محدوده پیمایش آنهاست

بیل گیتس مقدار زیادی از ثروت بزرگ خود را صرف حمایت از عوامل خوب، از جمله مبارزه با تغییر آب و هوایی...

قیمت برخی خودروهای داخلی در 20 بهمن 98

به گزارش نیوتک، قیمت برخی از خودروهای داخلی در 20 بهمن ماه سال 1398 مطابق جدول زیر می‌باشد: نام...

کادیلاک از اسکالید 2021 رونمایی کرد؛ تکنولوژی پیشرفته سوپر کروز و صفحه نمایش OLED خمیده 38 اینچی

به تازگی کادیلاک از مدل 2021 اسکالید / Escalade جدید خود طی یک رویداد ویژه در لس‌آنجلس رونمایی کرده است. این شاسی...

قیمت برخی خودروهای داخلی در 15 بهمن 98

به گزارش نیوتک، قیمت برخی از خودروهای داخلی در 15 بهمن ماه سال 1398 مطابق جدول زیر می‌باشد: نام...

اینگونه برای وبسایت یا وبلاگتان محتوا تولید کنید (اصل کلیدی سئو)

تولید محتوایی مناسب با وب‌سایت به‌گونه‌ای که تمام اصول را رعایت کند و بتواند نتیجه‌ای درخشان را برای افراد مرتبط با آن سایت بخصوص یک سایت خبری داشته باشد قواعد و قوانینی ریز و درشت دارد. این موضوع که هر بحثی با تعریف کلیدواژه‌های آن آغاز شود منطقی است و از طرفی این موضوع نیز طبیعی است که برای صحبت از استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا هم، ابتدا به تعریف محتوا و به طور خاص؛ محتوای دیجیتال پرداخته شود. اما جالب است بدانید، درست مشکل این‌جا است که؛ تقریباً هیچ توصیف مشخص و شفافی به عنوان تعریف محتوا یا تعریف محتوای دیجیتال وجود ندارد که بتوانید ادعا کنید صاحب‌نظران بر سر آن اتفاق‌نظر دارند.

تعریف محتوا

تعریف محتوا را می‌توان، شکلی از اطلاعات دانست که ساختار مشخص دارد. به‌طور مثال، برای انسان به عنوان مخاطب قابل درک و استفاده است و فرایند ویرایش (حداقل پیش از عرضه و ترجیحاً حتی پس از عرضه) در مورد آن معنا دارد و قابل اعمال است. محتوای دیجیتال دارای همه‌ی ویژگی‌های بالا است. اما یک ویژگی دیگر هم دارد و آن این است که برای انتقال و ذخیره‌سازی و مصرف آن از بستر و زیرساخت دیجیتال استفاده می‌شود. چنین تعریفی می‌تواند مواردی مانند کتاب‌ها، مقالات، فایل‌های صوتی و پادکست‌ها، ویدئو‌ها و انیمیشن‌ها، بسته‌ها و محصولات آموزشی، پست‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها دیجیتال را پوشش دهد.

چرا نیاز به ساختار تولید محتوا داریم؟

باید به این نکته توجه کنید که؛ پیش از تولید محتوا ذهن بسیاری از ما نویسندگان و صاحبان کسب‌و‌کار، پر است از ایده‌ها، پرسش‌ها، پاسخ سوالات، آمار‌ها و داده‌هایی که می‌خواهیم آن‌ها را در قالب یک محتوای مفید به دیگران ارائه کنیم. اگر قالب محتوای متنی و نوشتاری را برای ارائه این دانش و آگاهی انتخاب کنیم، می‌توانیم خودمان آن را بنویسیم و حتی شاید بتوانیم آن را منتشر کنیم. حتما برای شما هم پیش آمده است که با ذهنی آکنده از پاسخ مساله‌ها و طرح ایده‌ها می‌خواهید شروع به نگارش یک محتوا کنید، اما شاید ساعت‌ها گذشته باشد و شما حتی یک خط هم ننوشته باشید، یا روز‌های پیاپی نوشتن محتوایتان را به تاخیر انداخته باشید، به تاخیر انداختن تولید محتوا، یا زمان بیهوده تلف کردن برای آغاز کردن آن گاهی می‌تواند بسیار خطرناک باشد، چرا که ممکن است هیچ‌گاه زمان تولید محتوای شما فرا نرسد و آن دانش و آگاهی که در ذهن شما است هیچ وقت به دیگران منتقل نشود.

روش تولید محتوای استاندارد چگونه است؟

محتوای تولیدشده توسط برند شما نباید تضادی با اهداف شرکت داشته باشد؛ بنابراین باید مخاطبان خود را شناسایی کنید و نسبت به موضوع مورد نظر خود وفادار بمانید.

۱ – از طرف خودتان صحبت کنید نه از طرف شرکت!

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که اغلب شرکت‌ها مرتکب می‌شوند این است که پست‌های وبلاگ را از زبان شرکت می‌نویسند. انجام چنین کاری این احساس را به خواننده منتقل می‌کند که شما خودتان هیچ تجربه‌ای ندارید و سعی دارید قضایا را از دیدگاه شخص دیگری بیان کنید. شما نماینده‌ شرکت هستید و این یعنی لحن بیان مقاله باید از زبان خودتان باشد. برای افزایش تأثیرگذاری مقاله باید از ضمایر «من» و «ما» استفاده کنید.

۲ – با یک داستان شخصی آغاز کنید

آیا هنوز نمی‌دانید چگونه باید تولید محتوا را آغاز کرد؟ از یک داستان یا تجربه‌ی شخصی آغاز کنید و سپس موضوع را به کسب‌و‌کار مرتبط سازید.
سعی کنید چند نکته و درس مهم از آن استخراج کنید تا مردم به خواندن مقاله‌ی شما تشویق شوند. به‌طوری کلی می‌توان گفت، هیچ فردی دوست ندارد یک سری نصیحت‌های تکراری و عمومی بشنود. اغلب مردم دوست دارند داستان بخوانند. آن‌ها می‌خواهند بدانند شما چه درسی از مشکلات گرفته‌اید.

۳ – برای پیدا کردن ایده‌های جدید، مانند بچه‌ها فکر کنید

معمولا هیچ‌کدام از ما محتوایی که تولید می‌کنیم با حرف‌هایی که می‌زنیم شباهتی ندارند. درصورتی‌که بچه‌ها هیچ محدودیتی برای حرف‌هایی که می‌زنند قائل نمی‌شوند. شما نیز باید همین کار را برای تولید محتوا انجام دهید. افراد بزرگ‌سال حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، اما به هر دلیلی از انتشار آن‌ها خودداری می‌کنند.
تولید محتوا در زمان نیاز بهترین استراتژی تولید محتوا است

متخصصان تولید محتوا معتقدند یک برند تنها زمانی باید محتوا تولید کند که بخواهد چیزی را با دیگران به اشتراک بگذارد. اگر مطلبی برای گفتن ندارید، پس مطلبی به اشتراک نگذارید! اما در مقابل، زمانی که حرفی برای گفتن دارید، آن را قالب یک پست وبلاگ منتشر کنید! شما نیازی به جلب توجه ندارید؛ بنابراین پست‌های این چنینی را کنار بگذارید و محتوای تأثیرگذار تولید کنید.

۴ – عکس شاخص محتوا باید جالب باشد

باید بدانید که؛ عکس شاخص محتوا مانند ویترین فروشگاه است و توجه مخاطب را در نگاه اول جلب می‌کند؛ بنابراین هرچقدر جذاب‌تر باشد، مخاطبان بیشتری جذب خواهد کرد.

۵ – در مورد مطالبی محتوا تولید کنید که شما را آزار می‌دهند

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که اغلب ما هنگام استراحت با همکاران خود در مورد موضوعاتی صحبت می‌کنیم که ما را آزار می‌دهند؟ اگر پاسختان مثبت است یعنی موضوعی خوبی برای تولید محتوا در اختیار دارید. زیرا انسان‌ها معمولا در چنین شرایطی با شور و اشتیاق بیشتری محتوا تولید می‌کنند. برای انتخاب تیتر چنین محتوایی بگویید که چرا شرایط فعلی موضوعی از نظرتان نامساعد است و چه پیشنهادی برای بهتر شدن آن دارید. اگر چنین محتوایی را با لحن خودتان بنویسید مخاطبان این موضوع را درک می‌کنند و با محتوای شما درگیر می‌شوند.

منبعyjc

دیدگاه بگذارید

  عضویت  
اطلاع از

بررسی

بررسی تخصصی نیسان جوک 2020

جوک از جمله محصولات خاص و متفاوت برند نیسان است که بنیانگذار یک کلاس خودرویی جدید موسوم به کراس‌اوور‌های ساب‌کامپکت تلقی می‌شود....

بهترین تبلت‌هایی که می‌توان در ابتدای 2020 خریداری کرد

با اینکه بازار فروش تبلت همچون سال‌های اخیر رواج زیادی ندارد و با بزرگ شدن اندازه و ابعاد صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند،...

راهنمای جامع و کامل خرید دوربین عکاسی

بسیاری از کاربران علاقمند به عکاسی دوست دارند یک دوربین خوب را خریداری کنند، ولی نمی‌دانند که برای خرید یک دوربین عکاسی...

برترین دوربین‌های موبایل در سال ۲۰۱۹ از منظر DxOMark را بشناسید

سال 2019 برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند سال خوبی بوده است که در آن فناوری نه تنها مصرف کنندگان را قادر ساخته است...

بررسی دلایل ارزان بودن گوشی‌های هوشمند چینی

در بازار امروز اگر بخواهید یک گوشی هوشمند مناسب بخرید باید بین ۴ تا ۸ میلیون هزینه کنید و اگر قصد خرید...

بررسی تخصصی پورشه کاین ۲۰۱۹

شرکت آلمانی پورشه در سال ۲۰۰۲ میلادی، مدل کاین را به عنوان یک شاسی بلند / SUV سایز متوسط و لوکس معرفی...

مقایسه

مقایسه سرعت گلکسی A51 سامسونگ با Y9s هواوی

گلکسی A51 و Y9s دو گوشی میان رده‌ی جدید هستند که به تازگی از سوی دو کمپانی مشهور جهان یعنی سامسونگ و...

اسنپدراگون ۸۶۵ در مقابل اسنپدراگون ۸۵۵؛ چه تغییراتی حاصل شده است؟

کوالکام جدیدترین پردازنده پرچمدار خود را با عنوان اسنپدراگون 865 در اجلاس سالانه فناوری خود که در هاوایی برگزار می‌گردد، رونمایی کرد....

فراری روما؛ اصیل فراری یا یک کپی ناشیانه از مازراتی؟

علیرغم اینکه طراحی فراری در سال‌های اخیر مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، اکثر مردم موافق هستند که سوپر کار جدید فراری...

مقایسه تلویزیون‌های LED ،LCD ،OLED و QLED؛ کدام را بخریم؟

خرید یک تلویزیون با کیفیت تا چند سال پیش کار بسیار آسانی بود، تا چندی پیش شاید تنها تفاوت موجود در بازار...

مقایسه فنی جامع میت ۳۰ پرو با میت ۲۰ پرو

پنجشنبه هفته پیش هواوی از گوشی‌های جدید سری میت ۳۰ رونمایی کرد. سال پیش هم این شرکت چینی سلف این گوشی‌ها را...

مقایسه ویدیویی دوربین میت ۳۰ پرو با نوت ۱۰ پلاس و آیفون ۱۱ پرو مکس

شب گذشته کمپانی هواوی از محصولات جدیدی از اسمارتفون گرفته تا اسمارت‌واچ پرده برداشت. گوشی میت ۳۰ پرو یکی از آنها بود...