خانه مقالات کسب و کار بررسی چهار راهکار کاربردی و در عین حال ساده برای بازاریابی در...
خانه مقالات کسب و کار بررسی چهار راهکار کاربردی و در عین حال ساده برای بازاریابی در...

پر بحث‌ترین

صفحه اختصاصی حل مشکلات بازی Rage 2

بازی Rage 2 امروز عرضه شد و کاربران می‌توانند با دانلود یا خرید این بازی به اجرای این گیم هیجان انگیز بپردازند....

بررسی تخصصی گلکسی نوت۹ سامسونگ

کمپانی سامسونگ در ۱۸ مرداد ماه مطابق انتظار از اسمارتفون پرچمدار گلکسی نوت ۹ پرده برداشت. گوشی که از نظر طراحی تفاوت آنچنانی با...

مدیرعامل جی‌ال‌ایکس: گوشی ایرانی شاهین برتر از آیفون ۱۰ است!

حمید سعیدی (مدیرعامل شرکت تولید موبایل ایرانی جی‌ال‌ایکس) درباره رویکرد جی‌ال‌ایکس با ورود گوشی‌های هوشمند گفت: با توجه به فروش بالای تلفن‌های میان‌رده و...

تشخیص پنالتی شدن سایت در گوگل + ابزار آنلاین بررسی پنالتی

اگر کار وبمستری کرده باشید، مطمئنا با واژه‌ای کابوس باری به نام پنالتی در حوزه وب نیز آشنایی دارید. البته همه ما از کودکی...

Apple iPhone Xs Max

اطلاعات فنی و قیمت گوشی هوشمند اپل آیفون ۱۰ اس مکس – Apple iPhone Xs Max ویژگی‌ها / نام گوشی اپل آیفون ۱۰ اس مکس – Apple...

سخت‌افزار

AMD در فصل چهارم 2019 با رشد 22.6 درصدی در فروش GPU مواجه شد

موسسه تحقیقاتی Jon Peddyie Research (JPR) جدیدترین گزارش خود درباره وضعیت بازار پردازنده‌های گرافیکی / GPU را منتشر کرده است و خبر...

هلیو P95 با ساپورت دوربین 64 مگاپیکسلی و هوش مصنوعی قوی‌تر رونمایی شد

گوشی‌های هوشمند میان‌رده فعلی با سرعت هرچه تمام‌تر به سوی استفاده از حسگر دوربین 64 مگاپیکسلی در دوربین‌های خود حرکت می‌کنند و...

Kirin 820 5G مبتنی بر فرآیند 6 نانومتری در 24 فوریه معرفی می‌شود

غول تکنولوژی چین یعنی هواوی، اخیراً اعلام کرد که اعضای جدید سری تراشه‌های Kirin به زودی رونمایی خواهند شد. طبق گمانه‌زنی‌ها، این...

مودم Snapdragon X60 5G کوالکام رونمایی شد؛ مودمی سریع و انعطاف‌پذیر

کوالکام / Qualcomm روز سه‌شنبه مودم 5G نسل سوم خود را برای دستگاه‌های تلفن همراه با عنوان کامل Snapdragon X60 5G Modem-RF...

اسنپدراگون 865 پلاس با مودم یکپارچه 5G در فصل سوم 2020 معرفی می‌شود

بعد از معرفی اسنپدراگون 865 در اواخر سال گذشته میلادی، می‌توانیم کاملاً حدس بزنیم که مردم فکر می‌کنند که آیا کوالکام نسخه...

خودرو

گالری تصاویر سدان جدید ایران خودرو (K132)

ایران خودرو امروز در حضور رییس جمهور و البته به طور غیر رسمی از خودرویی با عنوان و یا بهتر بگوییم کد...

بیل گیتس: بزرگترین مشکل خودروهای برقی محدوده پیمایش آنهاست

بیل گیتس مقدار زیادی از ثروت بزرگ خود را صرف حمایت از عوامل خوب، از جمله مبارزه با تغییر آب و هوایی...

قیمت برخی خودروهای داخلی در 20 بهمن 98

به گزارش نیوتک، قیمت برخی از خودروهای داخلی در 20 بهمن ماه سال 1398 مطابق جدول زیر می‌باشد: نام...

کادیلاک از اسکالید 2021 رونمایی کرد؛ تکنولوژی پیشرفته سوپر کروز و صفحه نمایش OLED خمیده 38 اینچی

به تازگی کادیلاک از مدل 2021 اسکالید / Escalade جدید خود طی یک رویداد ویژه در لس‌آنجلس رونمایی کرده است. این شاسی...

قیمت برخی خودروهای داخلی در 15 بهمن 98

به گزارش نیوتک، قیمت برخی از خودروهای داخلی در 15 بهمن ماه سال 1398 مطابق جدول زیر می‌باشد: نام...

بررسی چهار راهکار کاربردی و در عین حال ساده برای بازاریابی در اینستاگرام

امروزه شبکه های اجتماعی نقش انکارناپذیری در توسعه کسب و کارها بازی می کنند. بسیاری از برندها تمام توجه خود را معطوف به سرمایه‎گذاری و جذب مخاطب از طریق پلتفرم های مشهور مانند اینستاگرام، توییتر، اسنپ چت و یوتیوب کرده اند. بدون تردید دلایل بسیار زیادی برای توجیه محبوبیت بالای شبکه های اجتماعی میان کاربران وجود دارد. سهولت گردش اطلاعات و ارتباط با دیگران فقط یکی از دلایل شهرت روزافزون پلتفرم های اجتماعی محسوب می شود.

وقتی صحبت از بازاریابی در شبکه های اجتماعی می شود، ذهن بسیاری از ما به سراغ اینستاگرام می رود. این امر به دلیل موفقیت بسیار بالای این پلتفرم در زمینه جلب کاربران است. اینستاگرام اکنون ۷۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. براساس پیش‎بینی ها تا چند سال آینده اینستاگرام با عبور از فیس‎بوک بدل به پرکاربرترین پلتفرم اجتماعی در سراسر جهان خواهد شد، با این حساب فعالیت برندها در این پلتفرم اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. یکی از نکات مهم در این زمینه تصور کسب و کارهای کوچک مبنی بر ناتوانی شان در زمینه فعالیت بازاریابی مناسب در اینستاگرام است. آنها اغلب برندهای بزرگ را برنده های اصلی حوزه بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی می دانند، با این حساب دیگر جایی برای برندهای کوچک باقی نخواهد ماند. ویژگی مهم شبکه های اجتماعی امکان فعالیت مناسب تمام برندها در کنار هم است. این فضا به اندازه کافی برای فعالیت چند میلیون برند بزرگ هست.

اگر برند شما هنوز فعالیت در اینستاگرام را شروع نکرده است، در حال از دست دادن فرصت های طلایی هستید. در این مقاله من به بررسی چهار راهکار کاربردی و در عین حال ساده برای بازاریابی در اینستاگرام خواهم پرداخت.

نمایش کارمان به شیوه ای خلاقانه

ایده موردنظر در این بخش تاکید بر روی راهکار برندمان برای کاهش مشکلات مشتریان است. بدون نمایش مناسب راهکار برندمان امکان توسعه جایگاه و بازاریابی مناسب وجود نخواهد داشت. امروزه میلیون ها برند مانند ما در اینستاگرام فعالیت دارند، با این حساب باید ویژگی برندمان را به صورت کاملا خلاقانه بیان کنیم. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف وجود نخواهد داشت. رمز موفقیت بسیاری از برندهای بزرگ نیز همین نکته است. با مشاهده مطالب آنها به زیبایی و جذابیت آنها پی می بریم. ترکیب این عناصر با خلاقیت فوق‎العاده موجب موفقیت همیشگی کمپین های آنها می شود.

امروزه کاربران علاقه بسیار بیشتری به محتوای بصری در مقایسه با فرمت متن دارند. این امر به معنای ضرورت استفاده از تصاویر و ویدئوهای زیبا در فرآیند تولید محتوای برندمان است. نکته مهم در اینجا توجه به کارکرد دوگانه محتوای بصری است. بر این اساس در صورت طراحی محتوای بصری به گونه ای نامناسب و بدون هماهنگی با کپشن و هدف برندمان فاجعه عظیمی روی خواهد داد. بسیاری از برندها به دلیل ناتوانی در ایجاد پیوند مطلوب میان محتوای بصری و متن پست شان مورد بی‎توجهی عمده مخاطب قرار می گیرد.

توصیه من در اینجا همکاری با یک طراح گرافیک حرفه ای است. به این ترتیب مشکلات ناشی از کیفیت نامناسب پست های مان کاهش خواهد یافت.

اهمیت صحبت با مخاطب

بسیاری از کسب و کارها فضای شبکه های اجتماعی را فقط معطوف به بارگذاری پست های مختلف پیرامون محصولات شان می دانند. آنها هدف اصلی از فعالیت در این فضا را فروش بیشتر تلقی می کنند. بدون تردید تلاش برای بارگذاری مداوم پست های تبلیغاتی و تلاش برای فروش محصولات موجب اذیت مخاطب می شود. بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی معطوف به امری بسیار گسترده تر از فروش صرف است. به نظر من هدف اصلی برندها از حضور در شبکه های اجتماعی باید تعامل و ایجاد رابطه نزدیک با مخاطب باشد. به این ترتیب برندمان جلوه ای انسانی تر پیدا خواهد کرد.

به راستی چگونه باید با مخاطب به گفت‎وگو پرداخت؟ بسیاری از برندها شیوه درست این کار را نمی دانند. برای شروع پاسخگویی به کامنت کاربران در ذیل پست های مان ضروری خواهد بود. وقتی کاربران در مورد محصولات یا مفهوم پست مان پرسش هایی دارند، باید به آنها پاسخ داد. در غیر این صورت کاربران به تدریج توجه کمتری به برندمان خواهند داشت.

استفاده از هشتگ های مرتبط

عدم استفاده از هشتگ های مناسب با برندمان در اینستاگرام یک اشتباه بزرگ محسوب می شود. شاید تا همین چند سال پیش هشتگ ها یک ویژگی زائد در شبکه های اجتماعی بود. با این حال اکنون بسیاری از کاربران برای یافتن مطالب موردنظرشان از آنها استفاده می کنند. به همین دلیل استفاده مناسب از هشتگ ها در فرآیند بازاریابی برندمان اهمیت بالایی دارد. بدون هشتگ ها کاربران امکان یافتن ما در فضای شلوغ و پر از رقابت اینستاگرام را نخواهند داشت. یکی از نکات مهم در زمینه بازاریابی اینستاگرامی ایجاد هشتگ مخصوص برندمان است. این امر فضای ارتباطی میان ما و مخاطب ها را توسعه خواهد داد. به طور معمول هشتگ اختصاصی برند شامل نام آن است. همچنین کمپین های ما نیز باید هشتگ مخصوص خود را داشته باشد.

نکته مهم در اینجا عدم کفایت استفاده از هشتگ ها به تنهایی است. بدون تردید استفاده از هشتگ مناسب در کنار فعالیت مناسب برندمان در زمینه تولید محتوا تاثیرگذار خواهد بود. به علاوه استفاده بیش از حد هشتگ در ذیل پست ها نتیجه معکوس دارد. برندها باید بین ۳ تا ۵ هشتگ برای هر پست خود در نظر بگیرند. در غیر این صورت فعالیت شان حالت حرفه ای نخواهد داشت.

نمایش پشت صحنه کسب و کار

نمایش پشت صحنه کسب و کار عامل اصلی موفقیت برندها در اینستاگرام است. وقتی با یک پلتفرم تصویرمحور مواجه هستیم، باید از آن بهترین استفاده را کنیم. هه ما تمایل بالایی به مشاهده نحوه فعالیت کارمندان در برندهای بزرگ و مورد علاقه مان داریم. به عنوان یک کسب و کار هیچ چیز به اندازه توجه به درخواست و تمایل کاربران مهم نیست. با این حساب پرداختن به صحنه های کمتر دیده شده برندمان گزینه ای عالی برای جلب توجه دامنه وسیعی از کاربران خواهد بود.

یکی از بهترین ایده ها در زمینه نمایش پشت صحنه کسب و کار برای برندهای تولیدی فیلمبرداری از خط تولید محصولات است. به این ترتیب کاربران ترغیب به طرح پرسش های متعدد در مورد محصولات ما خواهند شد. این امر سطح تعامل و جذب مخاطب برندمان در شبکه های اجتماعی را به شدت افزایش خواهد داد.

منبعforsatnet

دیدگاه بگذارید

  عضویت  
اطلاع از

بررسی

بررسی تخصصی نیسان جوک 2020

جوک از جمله محصولات خاص و متفاوت برند نیسان است که بنیانگذار یک کلاس خودرویی جدید موسوم به کراس‌اوور‌های ساب‌کامپکت تلقی می‌شود....

بهترین تبلت‌هایی که می‌توان در ابتدای 2020 خریداری کرد

با اینکه بازار فروش تبلت همچون سال‌های اخیر رواج زیادی ندارد و با بزرگ شدن اندازه و ابعاد صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند،...

راهنمای جامع و کامل خرید دوربین عکاسی

بسیاری از کاربران علاقمند به عکاسی دوست دارند یک دوربین خوب را خریداری کنند، ولی نمی‌دانند که برای خرید یک دوربین عکاسی...

برترین دوربین‌های موبایل در سال ۲۰۱۹ از منظر DxOMark را بشناسید

سال 2019 برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند سال خوبی بوده است که در آن فناوری نه تنها مصرف کنندگان را قادر ساخته است...

بررسی دلایل ارزان بودن گوشی‌های هوشمند چینی

در بازار امروز اگر بخواهید یک گوشی هوشمند مناسب بخرید باید بین ۴ تا ۸ میلیون هزینه کنید و اگر قصد خرید...

بررسی تخصصی پورشه کاین ۲۰۱۹

شرکت آلمانی پورشه در سال ۲۰۰۲ میلادی، مدل کاین را به عنوان یک شاسی بلند / SUV سایز متوسط و لوکس معرفی...

مقایسه

مقایسه سرعت گلکسی A51 سامسونگ با Y9s هواوی

گلکسی A51 و Y9s دو گوشی میان رده‌ی جدید هستند که به تازگی از سوی دو کمپانی مشهور جهان یعنی سامسونگ و...

اسنپدراگون ۸۶۵ در مقابل اسنپدراگون ۸۵۵؛ چه تغییراتی حاصل شده است؟

کوالکام جدیدترین پردازنده پرچمدار خود را با عنوان اسنپدراگون 865 در اجلاس سالانه فناوری خود که در هاوایی برگزار می‌گردد، رونمایی کرد....

فراری روما؛ اصیل فراری یا یک کپی ناشیانه از مازراتی؟

علیرغم اینکه طراحی فراری در سال‌های اخیر مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، اکثر مردم موافق هستند که سوپر کار جدید فراری...

مقایسه تلویزیون‌های LED ،LCD ،OLED و QLED؛ کدام را بخریم؟

خرید یک تلویزیون با کیفیت تا چند سال پیش کار بسیار آسانی بود، تا چندی پیش شاید تنها تفاوت موجود در بازار...

مقایسه فنی جامع میت ۳۰ پرو با میت ۲۰ پرو

پنجشنبه هفته پیش هواوی از گوشی‌های جدید سری میت ۳۰ رونمایی کرد. سال پیش هم این شرکت چینی سلف این گوشی‌ها را...

مقایسه ویدیویی دوربین میت ۳۰ پرو با نوت ۱۰ پلاس و آیفون ۱۱ پرو مکس

شب گذشته کمپانی هواوی از محصولات جدیدی از اسمارتفون گرفته تا اسمارت‌واچ پرده برداشت. گوشی میت ۳۰ پرو یکی از آنها بود...