خانه مقالات کسب و کار مهم ترین فاکتورهای مربوط به برند مک دونالد را بشناسید
خانه مقالات کسب و کار مهم ترین فاکتورهای مربوط به برند مک دونالد را بشناسید

پر بحث‌ترین

صفحه اختصاصی حل مشکلات بازی Rage 2

بازی Rage 2 امروز عرضه شد و کاربران می‌توانند با دانلود یا خرید این بازی به اجرای این گیم هیجان انگیز بپردازند....

بررسی تخصصی گلکسی نوت۹ سامسونگ

کمپانی سامسونگ در ۱۸ مرداد ماه مطابق انتظار از اسمارتفون پرچمدار گلکسی نوت ۹ پرده برداشت. گوشی که از نظر طراحی تفاوت آنچنانی با...

مدیرعامل جی‌ال‌ایکس: گوشی ایرانی شاهین برتر از آیفون ۱۰ است!

حمید سعیدی (مدیرعامل شرکت تولید موبایل ایرانی جی‌ال‌ایکس) درباره رویکرد جی‌ال‌ایکس با ورود گوشی‌های هوشمند گفت: با توجه به فروش بالای تلفن‌های میان‌رده و...

تشخیص پنالتی شدن سایت در گوگل + ابزار آنلاین بررسی پنالتی

اگر کار وبمستری کرده باشید، مطمئنا با واژه‌ای کابوس باری به نام پنالتی در حوزه وب نیز آشنایی دارید. البته همه ما از کودکی...

Apple iPhone Xs Max

اطلاعات فنی و قیمت گوشی هوشمند اپل آیفون ۱۰ اس مکس – Apple iPhone Xs Max ویژگی‌ها / نام گوشی اپل آیفون ۱۰ اس مکس – Apple...

سخت‌افزار

AMD در فصل چهارم 2019 با رشد 22.6 درصدی در فروش GPU مواجه شد

موسسه تحقیقاتی Jon Peddyie Research (JPR) جدیدترین گزارش خود درباره وضعیت بازار پردازنده‌های گرافیکی / GPU را منتشر کرده است و خبر...

هلیو P95 با ساپورت دوربین 64 مگاپیکسلی و هوش مصنوعی قوی‌تر رونمایی شد

گوشی‌های هوشمند میان‌رده فعلی با سرعت هرچه تمام‌تر به سوی استفاده از حسگر دوربین 64 مگاپیکسلی در دوربین‌های خود حرکت می‌کنند و...

Kirin 820 5G مبتنی بر فرآیند 6 نانومتری در 24 فوریه معرفی می‌شود

غول تکنولوژی چین یعنی هواوی، اخیراً اعلام کرد که اعضای جدید سری تراشه‌های Kirin به زودی رونمایی خواهند شد. طبق گمانه‌زنی‌ها، این...

مودم Snapdragon X60 5G کوالکام رونمایی شد؛ مودمی سریع و انعطاف‌پذیر

کوالکام / Qualcomm روز سه‌شنبه مودم 5G نسل سوم خود را برای دستگاه‌های تلفن همراه با عنوان کامل Snapdragon X60 5G Modem-RF...

اسنپدراگون 865 پلاس با مودم یکپارچه 5G در فصل سوم 2020 معرفی می‌شود

بعد از معرفی اسنپدراگون 865 در اواخر سال گذشته میلادی، می‌توانیم کاملاً حدس بزنیم که مردم فکر می‌کنند که آیا کوالکام نسخه...

خودرو

گالری تصاویر سدان جدید ایران خودرو (K132)

ایران خودرو امروز در حضور رییس جمهور و البته به طور غیر رسمی از خودرویی با عنوان و یا بهتر بگوییم کد...

بیل گیتس: بزرگترین مشکل خودروهای برقی محدوده پیمایش آنهاست

بیل گیتس مقدار زیادی از ثروت بزرگ خود را صرف حمایت از عوامل خوب، از جمله مبارزه با تغییر آب و هوایی...

قیمت برخی خودروهای داخلی در 20 بهمن 98

به گزارش نیوتک، قیمت برخی از خودروهای داخلی در 20 بهمن ماه سال 1398 مطابق جدول زیر می‌باشد: نام...

کادیلاک از اسکالید 2021 رونمایی کرد؛ تکنولوژی پیشرفته سوپر کروز و صفحه نمایش OLED خمیده 38 اینچی

به تازگی کادیلاک از مدل 2021 اسکالید / Escalade جدید خود طی یک رویداد ویژه در لس‌آنجلس رونمایی کرده است. این شاسی...

قیمت برخی خودروهای داخلی در 15 بهمن 98

به گزارش نیوتک، قیمت برخی از خودروهای داخلی در 15 بهمن ماه سال 1398 مطابق جدول زیر می‌باشد: نام...

مهم ترین فاکتورهای مربوط به برند مک دونالد را بشناسید

با مراجعه به هر مقاله ای پیرامون راهنمایی برندسازی با جملات پر آب و تاب پیرامون اهمیت استفاده از لوگوی مناسب مواجه خواهیم شد. امروزه انتخاب لوگوی مناسب نقش مهمی در موفقیت کسب و کارها ایفا می کند. انتخاب لوگو بدون توجه به راهنمایی های کارشناس ها امکانات زیادی را از برندمان خواهد گرفت.

به تازگی تارنر داکورث، نویسنده حوزه بازاریابی، اقدام به بررسی نحوه بیانگری برند مک دونالد از ویژگی های خود کرده است. مک دونالد به عنوان یکی از بزرگترین برندهای فعال در زمینه فست فود تاثیر بسیار زیادی بر روی سلیقه غذایی مردم دارد.

از نقطه نظر برندسازی نحوه بیان ویژگی های این برند از طریق المان های بصری اش بسیار جذاب است. به همین دلیل نیز تا به حال تحقیقات بسیار زیادی پیرامون آن صورت گرفته است. در آخرین به روز رسانی طراحی این برند بسیاری از المان های مهم به چشم می خورد. به همین دلیل نیز اخیرا در موسسه It’s Nice That اقدام به بررسی نکات مهم در رابطه با این تغییر پرداخته است. البته نکات موردنظر ما در این مقاله فقط مخصوص مک دونالد نیست. تلاش من ارائه نکاتی کاربردی برای اغلب برندهای فعال در زمینه کسب و کار است. اجازه دهید به مهم ترین فاکتورهای مربوط به برند مک دونالد بپردازیم:

رنگ: در طراحی جدید لوگوی مک دونالد از طیف رنگ زرد و قرمز چشم نوازتری استفاده شده است. نکته مهم در این میان جلب توجه بیشتر کمان زرد رنگ لوگوی این رستوران است. به نظر بسیاری از کارشناس ها این اقدام در راستای جلب توجه بیشتر به منوی سیب زمینی سرخ کرده صورت گرفته است.

عکاسی: برند مک دونالد به طور معمول به عنوان یک رستوران رویاپرداز توصیف می شود. آنها در بسیاری از تبلیغات شان از المان های خیالی استفاده می کنند. با این حال مدیران شرکت در به روز رسانی تازه برندشان اقدام به استفاده بیشتر از المان های واقع گرایانه کرده اند.

لوگو: لوگوی مک دونالد کمترین تغییر را داشته است. تلاش اصلی طراح ها انتخاب الگویی آرام بخش تر برای لوگو بوده است. بخش های طلایی لوگو به منظور القای پیام خوش آمد گویی و هم نوازی از رنگ های چشم نواز بهره می برد. آنچه نظر تارنر را بیش از همه جلب کرده، تغییر حالت هندسی کمان ها در لوگوی مک دونالد است. به این ترتیب از نقطه نظر هندسی و زیبایی لوگوی آنها پیشرفت قابل توجهی کرده است.

آیکون ها: در مورد آیکون های مورد استفاده مک دونالد برای طراحی محیط داخلی رستوران و منوهای خود باید به یک نکته مهم اشاره کرد. تمام طراحی های جانبی براساس طرح اصلی لوگوی رستوران صورت می گیرد. با اندکی دقت این امر حتی در طراحی محیط رستوران ها نیز قابل مشاهده است. از آنجایی که طراحی تمام شعبه های مک دونالد به یک صورت است، این امر اهمیت بیشتری پیدا می کند. به این ترتیب مک دونالد شیوه واحدی را برای توسعه برندش در سراسر جهان انتخاب کرده است.

طراحی حروف: با اندکی توجه در طراحی تازه مک دونالد امکان یافتن المان های تازه وجود دارد. این امر در تمام بخش ها صورت نگرفته است. با این حال مشخص ترین جلوه آن در طراحی مجدد نام مک دونالد در لوگوی رستوران قابل مشاهده است. به این ترتیب لوگوی مک دونالد اکنون از تایپوگرافی جذاب تری بهره می برد.

بدون تردید طراحی مک دونالد نکات آموزنده بسیار زیادی برای سایر برندها دارد. نخست اینکه تلاش برای طراحی کشیده تر لوگو الزاما به معنای خودکشی برندمان نیست. در بسیاری از مواقع این امر به جذابیت های برندمان می افزاید. دست کم در مورد طراحی دوباره برند مک دونالد این امر به خوبی قابل مشاهده است. به منظور یافتن مثال های بهتر باید به عرصه سینما توجه کنیم. بسیاری از استودیوهای تهیه فیلم از المان های انیمیشنی برای نمایش لوگوی خود استفاده می کنند. کره زمین انیمیشنی در اکران فیلم های استودیوهای یونیورسال نمونه موفقی در این زمینه است. هیچ کس این لوگو را بی کیفیت یا نامناسب قلمداد نمی کند. بدون تردید همه برندها امکان استفاده از مزیت های طراحی لوگو به صورت کشیده یا خمیده را دارند. نکته مهم در این میان توجه به برخی از نکات جانبی در زمینه طراحی است. به این ترتیب اگر متخصص حوزه طراحی نیستید، فکر ورود به آن را فراموش کنید. راهکار مناسب برای شما در چنین موقعیتی همکاری با برندهای فعال در زمینه طراحی است. به این ترتیب نتیجه نهایی از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

نکته دوم در مورد بازآفرینی برند مک دونالد توجه به اعتبار و اصالت به جای تعقیب کمال گرایی است. در طول سال های اخیر شمار هرچه بیشتری از برندها اعتبار را بر کمال گرایی ترجیح داده اند. این امر ویژگی خودمانی به بسیاری از برندها می دهد. به این ترتیب دیگر مشتریان احساس بیگانگی با چنین برندهایی نخواهند داشت. بهترین گزینه برای استفاده از این تغییر در زمینه برندسازی حوزه بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی است. به این ترتیب برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی نیازی به سخت گیری بیش از اندازه نیست. فقط محتوای ما باید با ماهیت کلی برندمان هماهنگی و تناسب داشته باشد.

به عنوان نکته پایانی باید به نحوه رونمایی مک دونالد از پروژه بازآفرینی برندش اشاره کنم. در بسیاری از مواقع برندها اقدام به انتشار کتاب های ۲۰۰ یا ۳۰۰ صفحه ای پس از بازسازی برندشان می کنند. در مورد مک دونالد این امر به صورت متفاوتی روی داد. آنها نکات مهم درخصوص بازسازی برندشان را در قالب محتوای بسیار کوتاه و پراکنده، آن هم به مرور زمان، منتشر کردند. در بسیاری از مواقع نیز این امر از طریق مصاحبه مدیران رستوران با خبرگزاری های مختلف صورت گرفت. به این ترتیب دیگر حوصله مخاطب به هنگام دنبال کردن اخبار رستوران سر نمی رود.

بدون شک هر برندی باید به دنبال ایجاد انعطاف در هویت برندش باشد. توجه به تجربه مک دونالد راهنمای بسیار مناسبی برای شروع فعالیت برندمان خواهد بود.

دیدگاه بگذارید

  عضویت  
اطلاع از

بررسی

بررسی تخصصی نیسان جوک 2020

جوک از جمله محصولات خاص و متفاوت برند نیسان است که بنیانگذار یک کلاس خودرویی جدید موسوم به کراس‌اوور‌های ساب‌کامپکت تلقی می‌شود....

بهترین تبلت‌هایی که می‌توان در ابتدای 2020 خریداری کرد

با اینکه بازار فروش تبلت همچون سال‌های اخیر رواج زیادی ندارد و با بزرگ شدن اندازه و ابعاد صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند،...

راهنمای جامع و کامل خرید دوربین عکاسی

بسیاری از کاربران علاقمند به عکاسی دوست دارند یک دوربین خوب را خریداری کنند، ولی نمی‌دانند که برای خرید یک دوربین عکاسی...

برترین دوربین‌های موبایل در سال ۲۰۱۹ از منظر DxOMark را بشناسید

سال 2019 برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند سال خوبی بوده است که در آن فناوری نه تنها مصرف کنندگان را قادر ساخته است...

بررسی دلایل ارزان بودن گوشی‌های هوشمند چینی

در بازار امروز اگر بخواهید یک گوشی هوشمند مناسب بخرید باید بین ۴ تا ۸ میلیون هزینه کنید و اگر قصد خرید...

بررسی تخصصی پورشه کاین ۲۰۱۹

شرکت آلمانی پورشه در سال ۲۰۰۲ میلادی، مدل کاین را به عنوان یک شاسی بلند / SUV سایز متوسط و لوکس معرفی...

مقایسه

مقایسه سرعت گلکسی A51 سامسونگ با Y9s هواوی

گلکسی A51 و Y9s دو گوشی میان رده‌ی جدید هستند که به تازگی از سوی دو کمپانی مشهور جهان یعنی سامسونگ و...

اسنپدراگون ۸۶۵ در مقابل اسنپدراگون ۸۵۵؛ چه تغییراتی حاصل شده است؟

کوالکام جدیدترین پردازنده پرچمدار خود را با عنوان اسنپدراگون 865 در اجلاس سالانه فناوری خود که در هاوایی برگزار می‌گردد، رونمایی کرد....

فراری روما؛ اصیل فراری یا یک کپی ناشیانه از مازراتی؟

علیرغم اینکه طراحی فراری در سال‌های اخیر مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، اکثر مردم موافق هستند که سوپر کار جدید فراری...

مقایسه تلویزیون‌های LED ،LCD ،OLED و QLED؛ کدام را بخریم؟

خرید یک تلویزیون با کیفیت تا چند سال پیش کار بسیار آسانی بود، تا چندی پیش شاید تنها تفاوت موجود در بازار...

مقایسه فنی جامع میت ۳۰ پرو با میت ۲۰ پرو

پنجشنبه هفته پیش هواوی از گوشی‌های جدید سری میت ۳۰ رونمایی کرد. سال پیش هم این شرکت چینی سلف این گوشی‌ها را...

مقایسه ویدیویی دوربین میت ۳۰ پرو با نوت ۱۰ پلاس و آیفون ۱۱ پرو مکس

شب گذشته کمپانی هواوی از محصولات جدیدی از اسمارتفون گرفته تا اسمارت‌واچ پرده برداشت. گوشی میت ۳۰ پرو یکی از آنها بود...