سیستم دریم درایو هوندا در CES 2019 معرفی شد؛ خریدهای خود را از خودرویتان انجام دهید

0

رانندگان در دنیای کنونی به اندازه کافی حواس پرت هستند و به نظر می‌رسد هوندا قصد دارد آنها را حواس پرت‌تر کند، چراکه از یک سیستم سرگرمی در نمایشگاه CES 2019 رونمایی کرده که رانندگان می‌توانند از طریق آن به خرید اجناس مختلف بپردازند و به واقع خریدهای خود را از طریق سیستم سرگرمی که بر روی داشبورد خودرو آنها نصب می‌شود، انجام دهند.

هوندا سیستم سرگرمی خود که دریم درایو – Dream Drive نام دارد را در نمایشگاه CES 2017 به نمایش گذاشت و حالا بعد از تکامل آن دوباره در نمایشگاه CES 2019 آن را معرفی نموده است. در شکل فعلی آن، هوندا دریم درایو شامل ویژگی‌های مخصوص هم برای رانندگان و هم برای مسافران است.

به واقع این سیستم برای خرید راننده تعبیه شده است. مانند سیستم جنرال موتورز یعنی Marketplace، رانندگان می‌توانند خریدهایی مانند مواد غذایی و سوخت را از داشبورد خود انجام دهند، بدون اینکه مجبور باشند کیف پول خود را باز کنند. هوندا با ویزا، مستر کارت و پی بال هم‌کاری می‌کند تا این امر امکان پذیر باشد. علاوه بر خرید فوری، سیستم دریم درایو هوندا به رانندگان اجازه می‌دهد تا رزروهای رستوران، بلیط‌های فیلم و یا سفارش غذا دهند و از طریق GrubHub تحویل بگیرند.

مسافران نیز در این سیستم هوندا سهمی دارند. طبق گفته هوندا، آن‌ها قادر خواهند بود فیلم‌ها را تماشا کنند، به موسیقی گوش دهند، کتاب‌های کمدی بخوانند (DC Comics با هوندا در این زمینه همکاری می‌کند) و همچنین بازی‌های مبتنی بر واقعیت ترکیبی (واقعیت مجازی و واقعیت افزوده) انجام دهند. سیستم دریم درایو به مسافران اجازه می‌دهد تا رادیو و دیگر ویژگی‌های کابین را از صندلی عقب کنترل کنند. چیزی که قابل‌توجه است این است که هیچ یک از این‌ها نیازمند یک سیستم سرگرمی در پشت صندلی نیست، بلکه همه آن‌ها از طریق تلفن‌ همراه مسافر انجام می‌شود.

هوندا همچین به افرادی که از سیستم دریم درایو این شرکت استفاده کنند، پاداش‌هایی را می‌دهد که البته معلوم نیست کاربران چگونه می‌توانند این پاداش‌ها را خرج کنند و یا چگونه از آنها بهره بگیرند.

در هر صورت این سیستم هوندا هنوز در مرحله اولیه توسعه است و هنوز مشخص نیست که آیا امسال در خودروهای تولیدی هوندا نصب می‌شود یا نه. البته با توجه به اینکه جنرال موتورز سیستم مشابه هوندا را در خودروهای خود راه اندازی کرده و فورد هم می‌خواهد سیستم مشابه را با نام FordPass در خودروهای خود به کار بگیرد، بعید نیست که هوندا زودتر از آنچه ما فکر می‌کنیم این سیستم را اجرایی کند.

هوندا ادعا می‌کند که این سیستم برای به حداقل رساندن حواس‌پرتی طراحی شده‌ است و هنگام خرید از رانندگان می‌خواهد که کنار جاده توقف داشته باشند. البته باید بگوییم که این سیستم‌ها موقعی خوب جواب می‌دهند و کاربردی خواهند بود که خودروهای خودران همه گیر شوند و آن هنگام رانندگان که دغدغه رانندگی ندارند، بتوانند از این سیستم‌های سرگرمی خودرو استفاده کنند.

 

دیدگاه خود را منتشر کنید

دیدگاه خود را درج کنید
نام خود را اینجا بنویسید

سه × 4 =