HMD برنامه‌های دراز مدت برای نوکیا را تشریح کرد؛ گوشی‌های پرچمدار در اولویت

0

همه ما مطلع هستیم که استراتژی غلط مدیران نوکیا چه بلایی را سر این غول دنیای موبایل آورد و برندی که هیچ شرکتی حتی فکر رسیدن به آن را در ذهن نمی‌پروراند به یکباره نابود شد. قسمت موبایل نوکیا به این خاطر به مایکروسافت فروخته شد تا مایکروسافت با ویندوز فون و نوآوری‌های خود بتواند دوباره نوکیا را زنده کند اما این اتفاق نیفتاد و مایکروسافت نه تنها نتوانست در زمینه موبایل کاری از پیش ببرد، سیستم عامل ویندوز فون را نیز تعطیل کرد و در نهایت مجبور شد بخش موبایل نوکیا را هم به شرکت فنلاندی HMD بفروشد.

امروز و طی گزارشی جدید خبر رسیده که HMD توانسته تا حدودی نوکیا را زنده کند و طی دو سال از تحویل گرفتن برند موبایل نوکیا، حدود ۷۰ میلیون گوشی هوشمند را با این برند به فروش برساند. اما به نظر می‌رسد برای سال های آینده HMD برنامه‌های بزرگتری را در سر دارد.

پس از تثبیت موقعیت نوکیا در بخش گوشی‌های رده پایین و رده متوسط بازار گوشی‌های هوشمند، هدف اصلی HMD در سال ۲۰۱۹، تقویت و تثبیت نام تجاری خود در قسمت گوشی‌های رده بالا (پرچمدار) و رده متوسط بازار خواهد بود. به طور خاص این شرکت صحبتی از نام گوشی‌های پرچمداری که در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شوند نکرده است ولی همگان می‌دانند که برای سال آینده گوشی پرچمدار “نوکیا ۹ پیور ویو” با دوربین پنچ گانه پشت در اواخر ژانویه – اوایل بهمن ماه عرضه خواهد شد.

همانگونه که در بالا بدان اشاره داشتیم، گوشی پرچمدار نوکیا ۹ پیور ویو، در بخش دوربین پیشرفت‌هایی را ایجاد خواهد کرد اما این واقعیت غیر قابل انکار است که نوکیا بعد از بازیابی مجدد هنوز نتواسته همانند گذشته نوآوری های چشمگیر ارائه کند، شیوه‌ای که نوکیا با آن قلب میلیون‌ها کاربر را تسخیر می‌کرد. اما اکنون HMD تایید کرد که این شرکت قصد دارد به یک رهبر در نوآوری بدل شود و این مسئله یکی از اولویت‌های مهم فنلاندی ها می‌باشد. به همین دلیل HMD انتظار دارد که گوشی‌های پرچمدار نوکیا در سال‌های آتی نقش مهمی را بازی کنند، اما به طور خاص در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱٫

علاوه بر همه اینها، HMD سرمایه‌گذاری بیشتری را صرف بهبود خدمات به مشتریان خود خواهد کرد و امیدوار است که یک جامعه آنلاین بهتری بسازد. شرکت همچنین به امید ایجاد یک اکوسیستم بزرگ‌تر، لوازم جانبی بیشتری را برای تلفن‌های هوشمند خود عرضه خواهد کرد. در یک یادداشت مرتبط، این شرکت تایید کرد که گوشی‌های آینده این شرکت، استراتژی نام‌گذاری فعلی خود را ادامه خواهند داد. این به این معنی است که به عنوان مثال عرضه نوکیا ۶٫۱ در سال‌های آتی با اسامی نوکیا ۶٫۲، نوکیا ۶٫۳ و غیره ادامه دار خواهد بود.

در نهایت، با توجه به آنچه امروز گزارش شده، HMD برنامه‌ای برای عرضه مدل‌های جدید گوشی‌های کلاسیک همانند نوکیا ۳۳۱۰ و نوکیا ۸۱۱۰ ندارد. علاوه بر این، طرفداران نوکیا نباید به این زودی منتظر عرضه گوشی گیمینگ نوکیا باشند.

← برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نوکیا و محصولاتش می‌توانید اینجا کلیک کنید.

← اگر قصد دارید از مشخصات فنی و قیمت محصولات نوکیا در ایران و جهان اطلاع کسب کنید، اینجا را کلیک نمایید.

 

دیدگاه خود را منتشر کنید

دیدگاه خود را درج کنید
نام خود را اینجا بنویسید

18 + 8 =