ویژگی‌های خاص و مشترک کارآفرینان موفق را بشناسید

0

ویژگی هایی که صاحبان استارتاپ ها را به سمت جلو سوق می دهند، معمولاً به شکلی منفی و مخرب در نظر گرفته می شوند.

به نظر مردم، کارآفرینان افرادی خشن، عجول و سرسخت هستند. البته افراد زیادی در این دسته بندی قرار خواهند گرفت. ولی دلیل این رفتار این است که کارآفرینان به دنبال محصولات مؤثر برای مردم هستند. آنها زمانی که افراد عادی متوقف می شوند با قدرت به مسیر خود ادامه می دهند.

تمام ویژگی های کارآفرینان نیز منفی نیست. در واقع، بسیاری از این ویژگی ها برای کسب موفقیت، ایجاد ارتباط با سایرین و درک نیاز مشتری ضروری هستند.

من در طول همکاری با چندین استارتاپ متوجه چند ویژگی خاص و مشترک شدم که هم اکنون آنها را در اختیار شما قرار خواهم داد:

۱- کنجکاوی

تکنولوژی با سرعت متفاوت و از طریق روش های متفاوت در نقاط مختلف دنیا پیشرفت می کند. کنجکاوی در رابطه با این تفاوت ها، یکی از ویژگی های اصلی هر کارآفرینی است.

هر کشوری دارای اقتصاد مخصوص به خود است. گرچه مردم چین، آمریکا، ژاپن یا کره همگی دارای خواسته ها و تمایلات مشترکی هستند، ولی تجارت ها و فضای اجتماعی متفاوتی دارند. پس راه حل مردم هر منطقه برای حل مشکلات با سایر مناطق متفاوت خواهد بود.

به نظرم تمام کارآفرینان باید با سفر به چین با پیشرفت تکنولوژی در این کشور آشنا شوند. آشنایی با مفاهیم و ایده های متفاوت برای هر کارآفرینی ضروری است.

۲- احساس بی تابی و عجله

کارآفرینان برای شناسایی نقاط ضعف و تقویت آنها باید عجول باشند.

این ویژگی به نظر اکثر مردم، یک ویژگی منفی است ولی کارآفرینی که به دنبال خلق محصولی جهت مقابله با شرایطی نامناسب است، مطمئناً به این ویژگی نیاز خواهد داشت.

من به شخصه به دلیل مشغله و عجله زیاد، از ترافیک بیزار هستم و هر روز زمان زیادی را در ترافیک از دست می دهم. به همین دلیل هم اکنون در حال بررسی چند پروژه جهت حل این مشکل اساسی هستم.

اکثر مردم احساس می کنند که راه بهتری برای انجام کارها وجود دارد و در صورت امکان نیز آن راه بهتر را انتخاب خواهند کرد. اقدام و پیگیری آن راه حل باعث جدایی کارآفرینان از افراد عادی می شود.

۳- خوش مشربی

هر کارآفرینی باید دارای شبکه ای مناسب از دوستان و افراد هم نظر باشد و در صورت لزوم به آنها مراجعه کند. افرادی که همواره به دنبال مشکلات و راه حل هایی برای آنها هستند به شدت مفید و مؤثر خواهند بود.

اکثر ایده های عالی از جلسات عادی و غیررسمی استخراج می شوند. البته انتظار نداشته باشید که از تمام جلسات خود نتیجه ای مناسب و موفقیت آمیز به دست آورید.

خوش مشربی و ایجاد این گروه، فرصت مشورت و ارائه طرح ها و ایده به سایر افراد را فراهم خواهد کرد.

۴- توجه به نیازهای اولیه انسان

یک کارآفرین باید به نیازهای اولیه یک زندگی شاد توجه داشته باشد. غذا، سرپناه، همسر، سرگرمی، سادگی، مردم همواره به این موارد به شدت نیازمند خواهند بود.

کارآفرینان همچنین باید به مشکلات و نقص های مرتبط با نیازهای انسان ها نیز توجه داشته باشند.

چنانچه به نیاز مردم توجه کنید، فرصت هایی برای افزایش تجربه آنها و ارائه راه هایی جهت دستیابی به این موارد به دست خواهید آورد. مردم به این ایده ها علاقه دارند و به آنها تکیه خواهند کرد؛ ایده هایی که آنها را به نیازهای اساسی زندگی خواهند رساند.

۵- استدلال

راه های زیادی برای حل یک پازل وجود دارد. برای مثال، برخی افراد شروع به چیدن قطعات و یافتن خانه های مناسب برای هر قطعه خواهند کرد. این روشی مؤثر است ولی زمانی که به چرایی قرار گرفتن هر قطعه در هر خانه توجه کنید، کار بسیار ساده تر خواهد شد.

برای مثال، شرکت های فروشنده دوچرخه در چین محصولات خود را تقریباً رایگان در اختیار مردم قرار می دهند زیرا دو شرکت اینترنتی بسیار بزرگ بودجه آنها را تأمین می کنند ولی در آمریکا، فیس بوک و گوگل توجهی به شرکت های فروشنده دوچرخه ندارند.

و گرچه ایده اجاره و کرایه دوچرخه ها به وجود خواهد آمد، ما باید به این مسئله در آمریکا توجه می کردیم. به این ترتیب و با تغییر مدل تجاری راه حل مناسبی به دست خواهد آمد.

۶- انعطاف پذیری

تمام کارآفرینان باید میان سرسختی و انعطاف پذیری تعادلی مناسب برقرار کنند.

مردم ایده های شما را به تمسخر خواهند گرفت و شما نیز احتمالا به ایده های خود شک خواهید کرد، ولی شما باید با سرسختی به کار و تلاش خود ادامه دهید. همچنین انعطاف پذیری نیز در شناسایی نقص ها و مشکلات و احتمالا تغییر روش به شما کمک خواهد کرد.

شاید دوچرخه محصول مناسبی برای شهرهای بزرگ نباشد. می توان به جای این محصول از اسکوتر استفاده کرد. ما باید مشکل را شناسایی و سپس راه حل مناسبی برای آن پیدا کنیم. انعطاف پذیری باعث شناسایی راه حل های بهتری خواهد شد.

بهینه سازی و تغییر ایده جهت پاسخگویی به نیازهای مشتریان هیچ ایرادی ندارد. این یکی از چند ویژگی ضروری برای کارآفرینان است.

 

دیدگاه خود را منتشر کنید

دیدگاه خود را درج کنید
نام خود را اینجا بنویسید

2 × 4 =