مرسدس بنز؛ ارزشمندترین برند خودرویی جهان + معرفی ۱۰ برند ارزشمند جهان

0

گروه خودروسازی مرسدس بنز با ارزش‌برند ۴۳٫۹ میلیارد دلار و با رشد ۲۴ درصدی نسبت به سال قبل در جایگاه پر ارزش‌ترین کمپانی خودرویی قرار گرفته است که کلیدی‌ترین عوامل این ارتقاء را می‌توان رشد ۹٫۹ درصدی فروش و رسیدن به فروش ۲٫۳ میلیون دستگاهی را عنوان کرد.

جایگاه و موقعیت تویوتا در این لیست کمی سر خورده و اینک ارزش تقریبی برند تویوتا حدود ۴۳٫۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود. این در حالیست که کمپانی همیشه رقیب بنز، یعنی ب‌ام‌و از تبار ژرمن‌ها با افزایش ۶ درصدی به ارزش برندی حدود ۴۳٫۷ میلیارد دلار رسیده و به همین دلیل در میان خودروسازها سوم شده است. فایننس برند همچنین ادعا می‌کند که در کشورهای خانگی این برندها توجه مشتریان از تویوتا کاهش و به سمت خودروهایی مانند مرسدس تغییر کرده است.

دیوید هیج سخنگوی موسسه تحلیلی- اطلاعاتی برند فاییننس در این خصوص اظهار کرد: بنز خودرو را اختراع کرده و اینک این برند با استراتژی درون سازمانی قصد دارد تا به “باز-اختراع” اتومبیل در این صنعت بپردازد.

موفقیت بنز تا کنون مقدمه‌ای برای ارائه نسل جدیدی از خودروها بوده و این برند توانسته به تهاجمی کردن SUV ها و تحول نرم در فناوری‌های جدید، استفاده از خودران‌ها و حذف تدریجی موتورهای احتراقی نائل آید.

فولکس‌واگن، هوندا، نیسان، پورشه، فورد، آئودی و شورلت نیز به ترتیب در پله‌های چهارم تا دهم ارزشمندترین برندهای خودروی جهان قرار می‌گیرند.

از میان ۱۰ برند خودرویی پرارزش جهان در سال ۲۰۱۸ هشت برند اول آلمانی و ژاپنی هستند نکته‌ای که در صنایع اتومبیل یا خرید خودرو نباید از مد نظر دور کرد.

 

دیدگاه خود را منتشر کنید

دیدگاه خود را درج کنید
نام خود را اینجا بنویسید

3 × پنج =