Le Fil Rouge؛ کانسپت لوکس هیوندای در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸

0

این کانسپت کوپه انتظارات برند هیوندای از آینده‌ی SUV ها، سدان و کوپه‌های را نشان می‌دهد.

هیوندای با معرفی کانسپت جدید GT خود در نمایشگاه خودرویی ژنو یک برگ برنده دیگر را به روند موفقیت‌هایش افزود.

این کانسپت که “لی فیل روژ – Le Fil Rouge” نام دارد فوق‌العاده و زیبا به نظر می‌رسد. از طرفی این مدل ذهن را به یاد نسخه‌هایی از استون‌مارتین می‌اندازد که علامت بزرگ هیوندای را روی خود حمل می‌کند،که البته به نظر ما این شباهت به استون‌مارتین‌ها، چندان اهمیتی ندارد. این کوپه کوتاه و در عین حال بزرگ، هویت و شاخصه‌های خود را در پشت ۴ در مخفی کرده‌اند. درهایی که با باز کردن آنها به کابینی بزرگ، جادار و لوکس راه می‌یابید.

طراحان این کانسپت اعلام کرده‌اند که ابعاد و ضرایب به کار رفته در این طرح برای زیبایی و گیرایی هرچه بیشتر ساخته شده و بازتاب باور هیوندای به گذشته، حال و آینده خودروهای این برند با تمرکز بر قابلیت ارتباطی است. با این وجود به نظر می‌رسد این ساختار گیرا همچنان در سطح یک کانسپت باقی بماند و عناصر سخت خود را تنها در سطح یک مفهومی حفظ کند.

از مشخصات برجسته این کانسپت می‌توان به جلوپنجره آبشاری این برند با خطوط پارامتریک جواهر شکل، فاصله محوری طولانی، اوورهنگ کوتاه، خطوط قوس دار بلند در بدنه اشاره کرد. خطوط قوس‌دار در راستای طول خودرو، جلوپنجره، چراغ‌های جلو، چراغ‌های نمای انتهایی و گلگیرها طراحی شده است. هیوندای همچنین این طراحی خود را “معماری نور” خوانده است. ترکیب معماری و فناوری در خودرو غوغا می‌کند.

عناصری از بخش خارجی خودرو در کابین این مدل مفهومی دیده می‌شود. به عنوان مثال می‌توان از خطوط قوس‌دار روی بدنه نام برد که نمونه‌هایی از آن روی کنسول به چشم می‌خورد و هارمونی درونی و بیرونی خودرو را افزایش داده است.

ظاهر خارجی خودرو خوب است اما فضای داخلی به مراتب بهتر به نظر می‌رسد. با اینکه این ظاهر و کابین روند طراحی یک خودروی تولیدی معمولی نیست باید از خلاقیت و انعطاف طراحان این مدل را تحسین کرد.

ترکیب چوب، رنگ روشن و چین و قوس روی صندلی‌ها نیز در ظرافت کامل شکل گرفته و می‌تواند حس لوکس بودن به سبک فرانسوی را به شما منتقل می‌کند.

از آنجا که این خودرو تنها در حد یک کانسپت خالص ارائه خواهد شد، هیچ اطلاعی از شاخص‌های سامانه مولد قدرت و ویژگی‌های پرفورمنس آن وجود ندارد.

با این وجود هیوندای ادعا می‌کند این مدل مفهومی می‌تواند سرنوشت ظاهر سدان‌ و کوپه‌ و SUV های هیوندای را تغییر دهد و خودروهای آینده را زیبا و ظریف‌تر ارائه دهد. این برند کره‌ای بر این باور است که طراحی و ظاهر اولویت اصلی مشتریان در انتخاب یک خودرو محسوب می‌شود.

 

دیدگاه خود را منتشر کنید

دیدگاه خود را درج کنید
نام خود را اینجا بنویسید

19 − ده =