چند سالی می شود که تولید شاسی بلندهای جدید و پرفروش به جزیی از اهداف بلند مدت شرکت های سازنده خودرو تبدیل شده و تنوع شاسی بلندهای جدید در بازار، رقابت جدیدی برای فروشندگان این عرصه پدید آورده است.
به تازگی و در بازار شاسی بلندهای جهانی، تحفه ای از گنجینه سانگ یانگ وارد بازار شد که حرف هایی برای گفتن دارد، این خودرو رکستون_G4 ملقب به امپراطور کره ای است که به تازگی از سوی رامک خودرو نماینده رسمی سانگ یانگ در ایران به بازار وارد شد. شاسی بلند غول پیکری که حرف های زیادی برای گفتن دارد و چالشی بزرگ برای رقبای این سایز از suvها است.

در ابتدا تصمیم داشتیم که این خودرو را با سورنتو، اکس-تریل، سانتافه، کولئوس و حتی اوتلندر ۲۰۱۸ که تقریبا در یک رنج قیمت هستند مقایسه کنیم اما کلاس این خودروها با هم در یک کفه ترازو قرار نگرفت.

خودروهای ذکر شده جزو شاسی بلندهای کوچک ( compact suv , Mid size suv) محسوب می شود ولی امپراطور در سگمنت Full size قرار می گیرد که در این رده، خودرویی جز لندکروز و پرادو را نمی توان نام برد.

شاید در نگاه اول مقایسه امپراطور یا همان رکستون G4 با تویوتا لندکروز قیاس مع الفارق بوده و با نقد بسیاری از همراه شود اما با خواندن ادامه متن متوجه خواهید شد که امپراطور غول پیکر تهدید جدی برای رقبای بازار است و همانطور که در بازار جهانی موفق بوده، در بازار ایران نیز می تواند موفقیت های بسیاری را کسب کند.

با نیم نگاهی به جوایز رکستون در سال ۲۰۱۸ مشاهده می کنیم که این خودرو “برنده جایزه برترین خودروی چهار چرخ محرک”، “مقام اول آفرود سال” و ” کاندیدای خودروی برتر سال دنیا” را از آن خود کرده است.

در جایزه Grand Prize، که با توجه به قابلیت هایی مانند استفاده، کارایی، عملکرد، ایمنی، ارگونومیک و قیمت اعطا می شود رکستون توانسته است به عنوان گل سر سبد شاسی بلند های کره جنوبی جزو برندگان این جایزه ارزشمند باشد.

مقایسه رکستون G4 با تویوتا لندکروز؛ غول‌های کره و ژاپن

رکستون طراحی مدرن و لوکسی دارد که از امکاناتی مانند گرمکن صندلی راننده و سرنشین، سیستم پخش DVD مجهز به ۶ بلندگو، فضای داخل مدرن با چرم طبیعی NAPPA، رادارهای جلو، جانبی، پشت، دوربین۳۶۰ و غیره بهره می برد.

این خودرو مجهز به پیشرانه ۲۰۰۰ سی سی چهار سیلندر توربو شارژ است که توانایی تولید ۲۲۲ اسب بخار را داشته که این نیرو توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چهار چرخ منتقل می شود.

یکی از مهمترین شاخصه های رکسون جی ۴ ساخت بدنه و شاسی چهارلایه مستقل آن از فولاد است. همچنین سازندگان این خودرو در زمینه ایمنی با بکارگیری ۹ کیسه هوا( ایربگ) در ۱۳ نقطه، سیستم ضد واژگونی، ترمز اضطراری و انواع سیستم های ایمنی فعال و غیره فعال توانسته اند از موسسه معتبر Korean_NCAP پنج ستاره ایمنی را دریافت کند.

درست است که تویوتا لندکروز و یا پرادو حرف هایی برای گفتن دارند اما این خودروها هم اکنون و آن هم در نوع دست دوم برچسب قیمتی ۶۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومانی را به خود می بیند که این رقم در مقابل قیمت حدود زیر ۳۵۰ میلیون تومانی رکستون G4 با این قابلیت ها و تکنولوژی تا ۲٫۵ برابر خواهد بود.

پس اگر به دنبال خودرویی لوکس بزرگ با قابلیت آفرود واقعی و تکنولوژی روز می باشید رکستون G4 می تواند انتخاب خوب و مناسبی باشد.

پس به امپراطور کره ای سلام کنیم.

دیدگاه خود را منتشر کنید

دیدگاه خود را درج کنید
نام خود را اینجا بنویسید

1 − یک =