ابرخودروی مرسدس AMG پروژه یک با موتور ۱۰۰۰ اسب بخاری به طور رسمی رونمایی شد

0

بلاخره معرفی شد، قبل از بازگشایی رسمی نمایشگاه خودرو فرانکفورت، ابر خودروی “مرسدس AMG پروژه یک” این همان چیزی است که انتظار می‌رفت. آماری که مطمئنا مورد توجه شما قرار خواهد گرفت را اینجا برایتان شرح می‌دهیم: ابر خودروی مرسدس بنز صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت (۱۲۴ مایل در ساعت) را در کمتر از ۶ ثانیه می‌پیماید. به حداکثر سرعت ۲۱۷ مایل در ساعت (۳۵۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسد. بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت موتورش است و تا ۱۶ مایل (۲۵ کیلومتر) رانندگی تمام الکتریکی را ارئه می‌دهد. بدنه‌ی ابرخودروی مرسدس AMG پروژه یک، از فیبر کربن یکپارچه ساخته شده است و آیرودینامیک بی نظیری را ارائه می‌دهد.

دیتر زتچه، مدیر عامل مرسدس بنز و عضو عالی رتبه‌ی گروه خودروسازی دایملر – بنز:

“این وسیله تمام مقیاس‌های عملکرد قبلی را در AMG و مرسدس ناچیز می‌کند، و افزود که این” کارآمدترین آن نوع خواهد بود.”

مرسدس AMG پروژه یک، از موتور ۱.۶ لیتری و ۶ سیلندر با آرایش سیلندر V شکل همراه با توربوشارژ الکتریکی استفاده می‌کند که این موتور از موتورهای خودروهای فرمول ۱ الهام گرفته شده است و دور موتور آن به مرز ۱۱ هزار دور بر دقیقه می‌رسد. موتور این ابر خودروی مرسدس در وسط و عقب خودرو قرار گرفته است در مجموع حدود ۶۷۱ اسب بخار قدرت (۵۰۰ کیلووات) را به وجود می‌آورد.

این موتور توسط دو موتور الکتریکی تکمیل شده است، یکی برای هر چرخ جلو؛ آنها به ترتیب ۱۲۰ کیلووات (۱۶۱ اسب بخار) قدرت را ایجاد می‌نمایند و هرکدام می‌توانند تا ۵۰۰۰۰ دور در دقیقه چرخش داشته باشند.

دیتر زتچه، ادعا می‌کند، محصول جدید مرسدس AMG، بالاترین کارایی به نسبت مصرف سوخت را در میان تمامی خودروهای این کلاس، ارائه می‌کند. بیش از ۸۰ درصد انرژی حاصل از ترمز کردن خودرو، توسط سیستم الکتریکی در باتری‌های لیتیوم یون، از طریق چرخ‌های جلو احیا و در واقع بازیافت می‌شود. باتری‌ها به تنهایی حدود ۲۲۰ پوند (۱۰۰ کیلوگرم) وزن دارند و با اینکه از نظر تکنولوژیکی با باتری‌های خودروهای فرمول یک تفاوتی ندارند اما چهار برابر ظرفیت بیشتری را فراهم می‌کنند. سیستم الکتریکی نیز با ولتاژ ۸۰۰ ولت کار می‌کند که مرسدس در این رابطه می‌گوید دو برابر ولتاژ معمولی در خودروهای هیبریدی فرمول یک (از جمله مرسدس F1 W06) می‌باشد.

چرخ‌ها در جلو، ۱۹ اینچ و چرخ‌های محور عقب، ۲۰ اینچی هستند. رینگ‌های اسپرت ۱۰ پر از جنس آلومینیوم که اندازه هر پر آن ۲۰ × ۱۲ اینچ است، در این ابر خودرو خودنمایی می‌کند. پهنای تایرها ۲۵۰ میلی‌متر در جلو و ۳۰۰ میلی‌متر در عقب است که از برند میشلن و مدل مشهور پایلوت اسپرت کاپ ۲ انتخاب شده‌اند. ترمزها، لنت‌هایی از آلیاژ کربن سرامیک استاندارد دارند. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض از طریق شیفتر پشت فرمان برای این ابر خودروی مرسدس در نظر گرفته شده است.

 

در داخل خودرو، فرمان الهام گرفته شده از خودروهای فرمول ۱، یک صفحه نمایش رنگی بزرگ در وسط داشبورد و یک نمایشگر ثانویه در روبروی راننده قرار گرفته است. دو صندلی نسبتا اسپارتان هستند، اما مرسدس یادآور می‌شود که پدال خودرو و فرمان برای رانندگان مختلف و برای راحتی آنها، قابل تنظیم است.

حجم تولید، همانطور که انتظار می‌رود برای یک ابر خودرو به نام مرسدس AMG پروژه یک کاملا محدود است و به ۲۷۵ دستگاه خلاصه می‌شود. قیمت برای این خودرو ۲٫۲۷۵ میلیون یورو تعیین گشته است.

دیتر زتچه در این رابطه گفت: “این به این معنی است که ما باید برخی از دوستداران خودرو را غمگین کنیم، درحالی که بعضی از آنها خوشحال خواهند بود”.

 

دیدگاه خود را منتشر کنید

دیدگاه خود را درج کنید
نام خود را اینجا بنویسید

نوزده − 7 =