سهم ۹٫۸ درصدی رنو از بازار خودرو ایران

0

رنو در شرایطی از اوایل سال آینده میلادی فعالیت جدید خود را در کشور آغاز خواهد کرد که طبق آمار جهانی، ایران در حال حاضر جزو ۱۵ بازار برتر این برند فرانسوی قرار دارد. طبق آمار ارائه شده، رنو در نیمه نخست ۲۰۱۷ میلادی ۶۸ هزار و ۳۶۵ دستگاه از محصولات خود را در بازار ایران به فروش رسانده ‌است. این رقم علاوه‌بر محصولات مونتاژی رنو در ایران، مدل‌های وارداتی این شرکت را نیز در بر می‌گیرد.

در واقع رنویی‌ها علاوه‌بر اینکه توانسته‌اند تیراژ محصولات خود را در خودروسازی ایران افزایش دهند، حجم صادرات محصول به کشور را نیز بالا برده‌اند تا در مجموع حضور آنها در این بازار، پررنگ‌تر از قبل شود. براساس آمار اعلامی، فروش رنو در ایران طی نیمه نخست ۲۰۱۷ و در مقایسه با شش ماه ابتدایی ۲۰۱۶، بیش از دو برابر شده تا سهم محصولات این خودروساز در بازار ایران به ۸/ ۹ درصد افزایش یابد. این البته در شرایطی است که آمارها می‌گویند ریسک حضور رنو در خودروسازی و بازار ایران طی بازه زمانی موردنظر (نیمه ابتدایی ۲۰۱۷) بالا رفته است. این ریسک البته در سال ۲۰۱۳ کاهش پیدا کرده بود، اما حالا آمارها از افزایش آن می‌گویند.

 

دیدگاه خود را منتشر کنید

دیدگاه خود را درج کنید
نام خود را اینجا بنویسید