وقتی رانندگان سر مسافران اپلیکیشن اسنپ کلاه می‌گذارند!

0

بدون شک، در دنیای امروز، تردد درون‌شهری امری اجتناب‌ناپذیر تلقی می‌شود. از این رو، خواه‌ناخواه، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و یا سرویس‌هایی چون اسنپ و از این قبیل اپلیکیشن‌ها تبدیل به یکی از اصلی‌ترین کاربردهای تلفن‌های همراه ما شده است. اما در این میان و لابه‌لای گرد و خاکی که این سرویس‌ها و خدمات تابعه‌شان به راه انداخته‌اند و این روزها به صنعت موادغذایی هم کشیده شده، خلأهایی وجود دارد که موجب سوء‌استفاده برخی رانندگان شده است.

خوشبختانه، در اپلیکیشن اسنپ این امکان فراهم شده است که تا پیش از رسیدن راننده به مبدا مورد نظر، با هماهنگی وی، سفر را لغو کنید. در حالت معمولی، این امکان بسیار کارآمد و گاهی اوقات حیاتی است اما مدتی است برخی رانندگان اسنپ با سوء‌استفاده از این موضوع اقدام به کسب درآمد می‌کنند، به این ترتیب که پس از تایید سفر مورد نظر با شما تماس می‌گیرند و به بهانه‌هایی ساختگی، شما را از سفر منع می‌کنند، سپس از شما می‌خواهند تا سفر را از اپلیکیشن خود لغو کنید.

مسافر از همه‌جا بی‌خبر که مطلع نیست با لغو سفر از امتیاز رضایت‌مندی که از سوی اپلیکیشن به او تعلق می‌گیرد، کاسته می‌شود و دیگر تخفیفی به وی تعلق نمی‌گیرد، اقدام به لغو سفر می‌کند. اما نکته جالب ماجرا اینجاست که طبق قوانین شرکت، با لغو هر سفر از سوی مسافر، مبلغی به عنوان خسارت به حساب راننده واریز می‌شود.
متاسفانه، گزارش‌هایی از این دست در سطح شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند که لزوم توجه بیش از پیش مسئولان اسنپ به خلأهای نظارتی را گوشزد می‌کنند.

 

دیدگاه خود را منتشر کنید

دیدگاه خود را درج کنید
نام خود را اینجا بنویسید