ناسا ساکنان شهر رامسر را بهترین گزینه برای سفر به مریخ دانست

0

خبرنامه رسمی ناسا بر استفاده کاربردی از نتایج تحقیقات دو استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مورد اینکه ساکنان شهر رامسر بهترین گزینه برای سفر به مریخ هستند، تاکید کرد.

به گزارش نیوتک و به نقل از خبرگزاری مهر مقاله دکتر محمد حسن حیدری و دکتر ابوالفضل موفق از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مجله رادیواکتیویتی محیطی بین المللی انتشار یافت و خبرنامه رسمی سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) با استناد به این مقاله بر استفاده کاربردی از نتایج تحقیقات مذکور تاکید کرد.

دکتر محمد حسن حیدری استاد گروه بیولوژی و علوم تشریحی و دکتر ابوالفضل موفق استاد گروه ژنتیک پزشکی و نایب رییس انجمن ژنتیک پزشکی ایران از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی هستند.

در این مقاله که درخصوص بررسی تاثیر تشعشعات کهکشانی بر روی مردم منطقه رامسر ایران بود، گزارش شده است که میزان تشعشعات کهکشانی در این منطقه ۸۰ برابر سطح نرمال جهانی است. در حالی که تحقیقات نشان داده مردم این شهر زیبای توریستی نسبت به میانگین جهانی کمتر به سرطان مبتلا می شوند.

نتایج تحقیقات علمی دانشمندان ایرانی در این خصوص حاکی از این است که ژن تولید کننده سلولهای ایمنی در سیستم دفاعی بدن مردم این منطقه کم جمعیت بیشتر است. بنابراین ساکنان منطقه مذکور نسبت به صدمات و خطرات تشعشعات مصونیت و سازگاری بیشتری نسبت به سایر مردم جهان دارند.

بر اساس تحقیقات مذکور مردم این منطقه می توانند بهترین گزینه برای کاندیداتوری فضانوردی و سفر به مریخ و ماه باشند تا متقاضیان فضانوردی از کشور آمریکا.

دیدگاه خود را منتشر کنید